Verzenden & Ontvangen
Wij verzenden als een service en dat is altijd op uw eigen risico. Wanneer een pakket niet aankomt, dan zullen wij u geen nieuw pakket toesturen (zie onze B2B voorwaarden). Het risico dragen wij op u over op het moment dat wij het pakket afgeven bij het verzendpunt.
U bent altijd van harte welkom om het pakket bij ons op te halen. Wij vinden dat het te veel en te vaak voorkomt om dit risico te dragen. Als wij dit risico zouden moeten dragen, dan zouden we de prijzen fors moeten verhogen. U krijgt bij ons altijd een track en trace en we zullen u uiteraard helpen bij het instellen van een onderzoek bij de verzender of het lokaliseren van uw pakket.
Wat u eerst kunt doen:
- - Vraag uw buren of zij uw pakket ontvangen hebben
- - Bel met de bezorgdienst
Super vervelend, maar fouten maken is menselijk en ongelukjes zitten in een klein hoekje. Wanneer er iets stuk is of wanneer er iets ontbreekt, dan moeten we dat uiterlijk binnen 5 werkdagen na ontvangst weten. Wanneer dit later is, dan nemen we het probleem niet meer in behandeling. Mail ons of stuur een whatsapp en dan helpen we je verder. Omdat we ook maar mensen zijn, nemen wij van iedere bestelling een foto, zodat we altijd terug kunnen zien of we iets wel of niet bij de bestelling gedaan hebben. Dit vermindert fraude, maar zo tackelen we ook onze eigen fouten. Voor zowel u als ons een fijne gedachte. Wanneer er na controle iets ontbreekt, dan kunnen we het geld terug storten of het tegoed in uw account zetten. Naleveren doen we niet, gezien de hoge verzendkosten (en we hebben al vele jaren onze prijzen niet verhoogd en dat willen we ook niet doen voor de toekomst.)
Wat hebben we van je nodig?
- - Het factuurnummer
- - Je voor- en achternaam
- - Het betreffende product dat ontbreekt of stuk is
- - Foto's van het product dat stuk is
- - Mail dit alles naar: info@xtremesmile.nl
- - Of App dit naar: 06-54924343
- - We nemen de klacht zo snel mogelijk in behandeling. Als maximum hanteren we 14 dagen als afhandelingstermijn. Doorgaans kunnen we dit veel sneller. (Maar goed, formaliteiten hè ;)
Wat doe ik met het product dat kapot is?
- - U bewaart het! Gooi in ieder geval niks zo maar weg, want dan kunnen we sowieso niets meer voor u betekenen. Alles in goed overleg.
- - Wanneer wij besluiten dat u het product moet retourneren, dan ontvangt u van ons een verzendlabel.
- - Verstuur het product zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 5 werkdagen bij een desbetreffend pakketpunt.
- - Bij ontvangst van het defecte product, verzenden wij u het vervangende product of komen met een andere oplossing.
Hoe Lang Duurt Bezorgen?
X-treme Smile levert voornamelijk uit voorraad, waardoor de levertijd over het algemeen 1 tot 3 werkdagen bedraagt. Bestellingen die vóór 15.00 uur geplaatst en betaald zijn, worden meestal dezelfde dag nog in behandeling genomen.
Wij doen ons uiterste best om uw bestelling zo vlot mogelijk te verzenden, alleen hebben we geen zicht op hoe snel de bezorgdienst uw bestelling verwerkt. Uw tracking gegevens krijgt u in een losse e-mail, zodra wij het verzendlabel aanmaken en zo kunt u dus zelf in de gaten houden wanneer het komt. Kijk ook altijd even in de spam box en zorg er voor dat uw e-mail adres correct ingegeven is, omdat ons systeem kopieert wat u zelf invult. Let ook even goed op het huisnummer.
Uw bestelling wordt doorgaans verzonden met DHL, PostNL of DPD. Houdt u dus altijd rekening met 3 werkdagen. Bestellingen die geplaatst zijn op vrijdag, zaterdag of zondag heeft u nooitt eerder dan dinsdag binnen. Wij versturen op maandag, dinsdag en donderdag.
De oplossing is heel simpel. Op tijd bestellen! Wij verzenden op maandagen, dinsdagen woensdagen en donderdagen en in de zomer volgens ons zomerrooster. Soms zijn het menselijke fouten, maar meestal gaat er iets mis bij de bezorgdienst. Dit kunnen wij helaas niet voorkomen en nee...dat is dus ook niet onze schuld. Helaas krijgen we net iets te vaak de wind onterecht van voren, dus vandaar dat we het even extra melden. Wat u altijd moet begrijpen, is dat we niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor het niet of te laat leveren door de pakketdienst. Het lijkt onnodig dit aan te geven, maar soms gebeurt het toch dat een pakket later binnenkomt dan gehoopt. Wanneer u op tijd bestelt dan zorgt dat voor minder stress en dan met name voor u zelf. Laten we gewoon lief zijn voor elkaar en begrip tonen. ♥
Neen. Verzenden kost gewoon geld en wij weigeren lokkertjes te maken door gratis verzending. Die moeten we dan namelijk in de productprijs verstoppen, waardoor klanten die wat meer bestellen de dupe worden. Wij kiezen voor transparantie en een betaalbaar aanbod, zonder dat we prijsverhogingen door moeten voeren. De verzend- en verpakkingskosten zijn bij ons binnen Nederland altijd €5,95 (grote zendingen en buitenlandzendingen uitgezonderd). Vindt u verzendkosten vervelend? U bent natuurlijk altijd welkom om uw bestelling bij ons af te halen. ;)
Ja. U ontvangt de Track & Trace gegevens in uw e-mail, zodat u uw zending eenvoudig kunt volgen. Deze krijgt u op het moment dat wij met uw zending aan de slag gaan. Belangrijk is wel dat u het juiste e-mail adres hebt ingegeven, anders krijgt u de code namelijk niet. Controleer ook altijd uw spam box. Vragen over uw zending? Bel éérst met de pakketdienst. Die kunnen meer zien dan wij.
Het risico van de verzending wordt op u overgedragen, zodra wij het pakket aan de pakketdienst hebben overgedragen. Mocht een pakket kwijt raken, dan kunnen wij (volgens onze B2B voorwaarden) daarvoor niet verantwoordelijk worden gehouden. U bent altijd welkom om bij ons de goederen op te halen. Dan weet u zeker dat de producten niet kwijt raken en wij ook. ♥